Hangsúlyozta: ha a bírálókra hallgatnának, soha semmi nem történne Magyarországon, de „a síneket le kell rakni, az országot építeni kell”.
A miniszterelnök kifejtette: az 1970-es években a kommunisták által felszedett vasutat még az 1800-as években hozták létre Bicske és Székesfehérvár között. Az új kisvasút ennek a vonalnak csak egy rövid, a felcsúti Pancho Aréna és az Alcsúti Arborétum közötti szakaszán épült meg, de el kellene vinni Bicskéig – mondta.
A második szakasz ütemterve készen van, „meglátjuk, hogy pénzünk is lesz-e rá” – fogalmazott -, mivel jelentős önerőt kell vállalni, amelyet a mostani fejlesztéshez a futballakadémia alapítványa adott.
Ismertette: Magyarországon tizenöt erdei kisvasút van, amelyekre 2015-ben nyolcszázezer ember váltott jegyet, amiből kitűnik, hogy a kisvasútra épülő turizmusra komoly igény van az országban.
Az utóbbi években hét kisvasút épült, beleértve a szombaton átadott Vál-völgyit is. Egyrészt fejleszteni kell a meglévőket, de van javaslat arra is, hogy a kisvasutak számát tovább növeljék – mondta Orbán Viktor.
Orbán Viktor hangoztatta, hogy a Vál-völgyi kisvasút szép útvonalon van, és egyelőre ugyan kicsit rövid szakaszon halad, de ha megépítik Bicskéig, le lehet majd jönni a Budapest környéki körvasúttal vagy az elővárosi vasúttal. Az egész országot várjuk ide a felcsúti kisvasúthoz – mondta a miniszterelnök.
A szombaton átadott Vál-völgyi kisvasút 600 millió forint vissza nem térítendő uniós támogatással valósult meg. A távlati cél, az egykor létező, korábban használt nyomvonal felélesztése, ezzel a térség turisztikai fejlődésének megindítása. Az elképzelések szerint más kisvasutak mintájára összekapcsolnák az érintett turisztikai és szórakoztatóközpontokat.
Az elmúlt években az ország erdei vasútjai 2,7 milliárd forint értékben újultak meg: ez hét uniós projektet jelent, amelyek közül ötről (például a lillafüredi, a szilvásváradi és a Börzsönyben épült erdei vasútról) 2010 előtt született döntés.