A miniszterelnök hozzátette, kiemelkedő a négy visegrádi ország gazdasági növekedése.
Ha országaink teljesítőképességét nem számoljuk, az Európai Unióban szinte nincs növekedés. Európa legbiztonságosabb és leggyorsabban fejlődő térsége Közép-Európa – fogalmazott.
Orbán Viktor elmondta: a japánok az eredeti üzem mellé 85 milliárd forintért az eredetinél kétszer nagyobb gyárat építettek, amelynek révén 500 új munkahely jött létre.
A beruházáshoz a kormány közel 2,4 milliárd forint támogatást adott – mondta a miniszterelnök.
Bár Japán 8000 kilométerre van Magyarországtól, az Európán kívüli országok közül a második legnagyobb befektetőnek számít az országban, 151 japán cég 30 000 dolgozónak ad munkát – ismertette a kormányfő.
Orbán Viktor emlékeztetett arra, hogy 2013-ban még komoly viták voltak a gazdaságfejlesztés magyar modelljéről és a Bridgestone a még nem eldőlt kérdések ellenére bizalmat szavazott, ezzel szavai szerint „bátorítást jelentett Magyarországnak”.
Hét-nyolc év alatt sikerült elérni, hogy aki dolgozni akar, az találhat munkát; Tatabányán szeptemberben 2,7 százalékos volt a munkanélküliség, ami a közgazdasági logika alapján teljes foglalkoztatást jelent – mutatott rá a miniszterelnök.
Topolcsik Melinda, a társaság ügyvezetője elmondta, a felavatott beruházással a korábbi, évi 1,8 millió legyártott abroncs helyett 3,6 millió darabot állíthatnak elő és 2020-ig ezt a kapacitást is megdupláznák.
A fejlesztés során az első, 47 200 négyzetméteres gyár mögé egy új, 97 200 négyzetméteres csarnok épült, amellyel az üzem alapterülete több mint kétszeresére bővült.
A dolgozók létszáma 361-ről 1100-ra nőtt, ezzel a vállalat Komárom-Esztergom megye egyik legjelentősebb foglalkoztatója.
A Bridgestone gyárai közül, Japán után Európában először itt alkalmazzák a mesterséges intelligencián alapuló gyártástechnológiát, mely 480 ponton méri és elemzi a készülő gumiabroncsok minőségét.
Szintén egyedülálló a vulkanizálásra váró abroncsok szállítását és tárolását végző, teljesen automatizált, 70 000 abroncs tárolására alkalmas raktár, valamint a végellenőrző és csomagoló rendszer.
A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. 2008-ban kezdte meg a prémium kategóriás gépjárművekre szánt személyautó és terepjáró abroncsok gyártását. A vállalat 2013-ban, a magyar kormánnyal aláírt stratégiai együttműködési megállapodást követően döntött tatabányai gyártóüzemének 85 milliárd forintos fejlesztéséről.
Topolcsik Melinda emlékeztetett arra, hogy a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. beszállítói hálózatát mintegy 750, döntő részben magyar kis- és középvállalat alkotja, amelyektől a cég tavaly 4,6 milliárd forint értékben vásárolt árukat és szolgáltatásokat. A vállalat árbevétele 2016-ban 36 milliárd forint volt.
Adolfo Liorens, a Bridgestone Manufacturing senior alelnöke elmondta, a 2016-os értékesítési adatok alapján a Bridgestone Corporation a világ legnagyobb gumiabroncs és gumitermék gyártó vállalata. A konszern és leányvállalatai a világ 25 országában 180 gyárat üzemeltetnek és több mint 144 000 munkatársat foglalkoztatnak, termékeiket pedig több mint 150 országban értékesítik.
A brüsszeli központú Bridgestone Europe (BSEU) a tokiói Bridgestone Corporation leányvállalata. A cég a régió több mint 60 országában több mint 18 200 munkavállalót foglalkoztat, valamint 14 gumiabroncs és gumitermék gyárat, egy kiemelt kutatás-fejlesztési központot és egy tesztközpontot működtet.